Konfliktuskezelés
KONFLIKTUSKEZELÉS - további információt kérek
„A KONFLIKTUS SZINTE MINDIG A KOMMUNIKÁCIÓ HIÁNYÁRA VAGY A GYENGE KOMMUNIKÁCIÓRA UTAL”
A környezetünkben (munkahelyükön, otthonban, családon belül) kialakuló konfliktusok a legtöbb esetben érzelmileg komolyan megérintenek minket, sokszor rombolnak, de mindig vannak olyanok, akik a konfliktusokból erősebben állnak fel mint előtte voltak. Valóban muszáj a konfliktusokkal és a stresszel, valamint az ezzel járó hatékonyságromlással együtt élnünk?
A képzés célja
- A konfliktushelyzetek felismerése és tudatos kezelése
- A konfliktusos szituációkra adott elsődleges reakciók azonosítása
- Konfliktusok megelőzése
- A negatív hatások mérséklésének eszközei és technikái.
Kiknek szól
Azoknak, akik fokozott érdekellentétel és konfliktusokkal járó környezetben élnek és dolgoznak és változtatni szeretnének ezek megélésén és kezelésén.
A képzés fontosabb elemei (a teljesség igénye nélkül)
A legnagyobb konfliktusok a legtöbbször elkerülhetőek, érzelmi kontrollal, tudatos rákészüléssel és kommunikációval. Vajon képesek vagyunk-e a saját konfliktusainkat kívülről nézni és objektíven megítélni saját és a másik fél viselkedését? Hogyan tudunk tárgyilagosan a megoldásra koncentrálni. “Ez nem személyes ügy!”
- Konfliktusok élettana – kialakulásuk, működésük, megoldásuk vagy megoldódásuk
- Perspektívaváltás a konfliktushelyzetekben
- A tudatosság jelentősége a konfliktusok megoldásában
- Konfliktusok megoldása asszertív módon
- Konfliktusok kezelése egyéni és szervezeti szinten
- Konfliktusok elkerülése
- Érdekegyeztetések konfliktusok nélkül
- Bizalomépítés kommunikációval és hatékony vitákkal
- Csoportközi konfliktusok menedzsmentje
- Tippek és jó tanácsok a nehéz helyzetek kezelésére